söndag 29 mars 2009

BEKÄNNELSE

text signe
"jag är en väldigt osäker människa, det förstör många delar av mitt liv och framförallt mitt sociala. jag är fruktansvärt fruktansvärt dålig på att höra av mig till mina vänner, backar oftast när man ska träffas på tu man hand och vet inte hur jag ska bete mig när vi väl träffas. allt det här beror på osäkerhet. jag kan inte tro att de faktiskt tycker om mig, att de vill ha mig som vän och gömmer mig därför i förhållanden eller i mig själv. "

det är rätt läskigt hur denna text också beskriver mig.
allt stämmer, förutom det där med förhållanden. osäkerheten förstör nog där för mig med. jag tror inte många som vet att det är egentligen så det ligger till. det var nog inte lika uppenbart förr då alkoholen oftast också var med på ett hörn. men nu när jag tagit en paus från den av så många anledningar har jag blivit mer asocial.

jag vill gärna träffa vänner, bekanta eller nya människor, men så när jag vänder på det hela; vill dom verkligen träffa mig? så känns det som om jag gör dom en tjänst att då istället avstå, tacka nej eller dra en ursäkt för att de inte ska behöva känna sig tvungen att ses eller bjuda mig, fast de egentligen kanske vill det.

men jag tycker också att det är så jävla skönt att bara vara för mig själv att det nästan är skrämmande. jag borde inte ha tid till det, jag är ju fortfarande så ung.
men precis som hon skrev, "jag hoppas att ni orkar vänta på att jag ska komma ut ur mitt skal."
för jag håller på att jobba på det.

5 kommentarer:

tessi sa...

kajsa, jag undrade precis vad som hänt med dig? död på bloggen och ser dig näst intill aldrig på skolan. men du är en sötnöt. söt för du är så rar en nöt som inbillar dig att folk inte vill träffa dig. du är ju toppen! de som ej träffar dig någon gång i sitt liv går miste om något. jag lovar.

FH sa...

Du får inte tro för en enda sekund att jag/vi inte vill vara med dig! Och bara så du vet, när du känner att jag/vi inte vill vara med dig så du säger nej eller avstår för våran skull, så är det VI som tror att du inte vill vara med oss :/ Jag vet inte hur många gånger det känts som att du tar avstånd från mig och inte vill vara med mig längre. Det tar emot, så frunktansvärt :/ och jag hoppas och tror att du vet att jag alltid kommer finnas här för dig om det är något. Jag vill ha det vi hade förut. Edvardsson och Hägglund!

Jennifer sa...

jag saknar dina uppdateringar kajsa

Coonbear sa...

jag kan verkligen känna igen mig i de du och signe skrev och jag tror att många fler också kan de. jag är nog inte bara osäker utan har hur lågt självförtroende som det finns. kan knappt se mig själv i spegeln - men den värsta biten är att allt tar stryk, skaffa nya vänner och den sociala biten.
jag undrar ibland om jag är ser likadan ut när jag går till skolan som jag såg ut i spegeln imorse - eller om den fula versionen av mig klev fram så fort jag visade mig ute.

bovington sa...

håller med tessi där. har inte träffat dig på ett bra tag men hade alltid kul med dig, nykter som full haha! du är en fining.